tisdag 10 december 2013

Hej!

Jag gjorde en koll på IUP-timmen med båda grupperna, och upptäckte att alla är mer eller mindre osäkra på multiplikationstabellerna. Eleverna fick 6-7 min. på sig att fylla i ett papper med 50 kombinationer, och skulle i första hand skriva in de svar som kändes säkra. Alla fick med sig en kopia hem med markerade kombinationer att öva på, minst fem/vecka till de sitter. Den röda gruppen kollar varandra muntligt parvis varje måndag, och den blå gruppen varje onsdag, på IUP-tid. Under vårterminen kommer vi att köra igenom papperet varannan vecka på IUP-tid. Man får 5-6 min. på sig, och förhoppningsvis hinner så småningom alla med papperet på den tiden, med alla rätt. Om kombinationerna sitter i ryggmärgen fyller man i papperet på ca 1 min. 30 sek., så 5-6 min. är en ganska lång stund. Vi har börjat lite med multiplikation idag, men det blir ingen uppställning före Jul. På tisdag har vi matteprov på det vi har jobbat med hittills.
Mvh Thorleif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar